Aktív kárrendezés

Az aktív kárrendezés azt jelenti, hogy egy káresemény bekövetkeztekor a balesetet szenvedő vétlen károsult fél nem a károkozó biztosítójánál kell intézze gépkocsija kárrendezését, hanem ezt saját kötelező biztosítását kezelő biztosítójánál intézi helyette. A kár rendezését követően a két biztosítótársaság számol el egymás között.
 
Az utóbbi években a biztosítók évi 130-150 milliárd forint körüli díjbevételhez jutottak a kötelező biztosításból, a kárkifizetés pedig 90-100 milliárd forint körül ingadozik a MABISZ adatai alapján. Az egy kárra jutó összeg (átlagkár) 450-520 ezer forint a PSZÁF statisztikája szerint. A nagyobb autós biztosítók - Allianz, Generali, Uniqa,… - évek óta aktív kárrendezést folytatnak egymás között, és több biztosító kifizeti saját kötelezős ügyfelének más által okozott kárt, ha annak casco biztosítása is van nála. Nem tévesztendő azonban össze az aktív kárrendezés – a gyorsabb ügyintézés miatt – casco szerződés alapján megindított kárrendezéssel, hiszen ezt csak azon ügyfelek vehetik igénybe, akik casco biztosítással is rendelkeznek.

Fontos, hogy aktív kárrendezés keretében nem minden biztosító helyett vállalják a kár rendezését, és alapvetően csak a tiszta jogalapú nem személysérüléses káreseményekre vonatkozik.
 
TÁRSASÁGUNK JAVASOLJA, HOGY KÍNÁLATUNKBÓL AKTÍV KÁRRENDEZÉSI SZOLGÁLTATÁST NYÚJTÓ BIZTOSÍTÓ TÁRSASÁGOT VÁLASSZANAK PARTNERKÉNT.